مایکت | بازار اندرویدی

شروع هویت‌سازی مجدد مایکت با استفاده از تجربه‌ی مخاطبان

مایکت، بازار اپلیکیشن‌های اندرویدی ایران، به تازگی هویت‌سازی مجدد خود یا ری برندینگش را آغاز کرده است. در واقع خودش را با ذره‌بین نگاه کرده تا کم و کاستی‌ها را جبران کند و با ظاهر و باطنی آراسته‌تر ظاهر شود.

اولین چیزی که در این مسیر، مایکت به سراغ آن رفت، حلقه‌ی مشتریانش است. مشتریانی که مایکت را فروشگاه امن خود می‌دانند و آن را به بقیه ترجیح می‌دهند.

این، همان چیزی است که در دنیای برندهای موفق می‌بینیم؛ یعنی توجه به مشتریان و کشف انتظارات واقعی آن‌ها از برند محبوب شان.

مایکت برای عملی کردن این ایده و شناخت خواست‌ها و انتظارات مشتریانش و اینکه بفهمد آن‌ها چقدر از این فروشگاه راضی هستند،  با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف، مخاطبانش را براساس تعداد خرید، تعداد دانلودها، دسته‌بندی بازی‌ها یا برنامه‌ها و … طبقه‌بندی کرد.

بعد از آن تیم اجرایی دست به کار شد و از طریق تماس تلفنی با سیصد نفر از مخاطبان با توجه به شاخص های بالا، از هفت نفر از این افراد دعوت کرد تا یک روز به دفتر مایکت بیایند با سایر مایکتی‌ها آشنا شوند و در مورد برند، خواست‌ها و انتظاراتشان یا پیشنهادها و انتقادهایشان صحبت کنند؛ یعنی همان جلسه‌ای که در تحقیقات بازار به «فوکوس گروپ» معروف است.

این گروه از مخاطبان، مردان جوانی با تحصیلات دانشگاهی بودند که هرکدام با روحیات و ویژگی‌های خاص خود در کاری مشغول بودند، از دبیر ورزش گرفته، تا کارمند بانک، دانشجو، حقوقدان و شغل‌های آزاد اما حلقه‌ی اشتراک همه‌ی آن‌ها این بود که هرکدام در جایی از کار و زندگی‌شان به اپلیکیشن‌هایی احتیاج داشتند که مایکت در یک فضای امن و به دور از دردسرهای ویروس و … در اختیارشان می‌گذاشت و آنطور که برخی از آن‌ها می‌گفتند به روز بودن نرم‌افزارها و دسته‌بندی‌های مشخص از آن‌ها، خوشنامی مایکت و توصیه‌ی دوستان و آشنایان و فروشندگان گوشی‌های تلفن همراه، باعث شده بود تا مایکت را به فروشگاه‌های دیگر ترجیح دهند.

آن‌ها مایکت را به عنوان پلت‌فرمی جوان و به روز با ویژگی به روزرسانی سریع اپلیکیشن‌ها می‌شناختند و معتقد بودند مایکت، اپلیکیشن‌ها را برخلاف رقبا با وسواس بیشتری انتخاب می‌کند.

این جلسه نتایج مهمی برای مایکت داشت زیرا با استفاده از تجربه‌ی کاربری هر یک از مخاطبان پاسخ بسیاری از سوالات خود را دریافتند، و برای ملموس‌تر شدن این موضوع از آن‌ها خواستند که در همان جلسه با اپلیکیشن مایکت بر روی گوشی‌های خود کار کنند.

فرآیند ورود به فروشگاه مایکت و نحوه‌ی استفاده از این اپلیکیشن، نقاط قوت و ضعف آن را برای تیم طراحی و اجرایی مایکت بیشتر از گذشته، مشخص کرد.

این نشست که در آینده نیز با گروه‌های دیگری از مشتریان، ادامه خواهد داشت، به مایکت کمک می‌کند تا در مسیر شخصی‌سازی، بتواند منطبق با آنچه که مخاطبانش می‌خواهند قدم بردارد و برای آن‌ها فروشگاهی فراهم کند که نه تنها دست خالی از آن بیرون نروند بلکه دیگران را هم به استفاده از آن تشویق کنند. 

  • الهام صادقی
  • شنبه ۲۴ بهمن ۹۴
  • ۱۴:۴۹
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی