مایکت | بازار اندرویدی

یک طراحی به‌روز با متریال دیزاین

با توجه به اینکه امروزه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک اپ خوب طراحی گرافیکی آن است و متاسفانه بخش عمده‌ای از توسعه‌دهندگان ایرانی هنوز با مفهوم متریال دیزاین و استفاده آن در برنامه‌ها آشنایی ندارند تصمیم گرفتیم متریال دیزاین را در چند مقاله مختلف معرفی کنیم. به این امید که توسعه‌دهندگان ایرانی برنامه‌هایی قابل رقابت با نمونه‌های خارجی طراحی و عرضه کنند.

بخش اول – معرفی

با توجه به اینکه سیستم عامل اندروید توسط گوگل طراحی و پیاده‌سازی شده است مفهوم متریال دیزاین هم توسط این غول صنعت تکنولوژی طراحی و با اندروید گره خورده است. به زبان ساده متریال دیزاین را باید حاصل بررسی‌های بسیار زیاد گوگل دانست و بدین گونه تعریف کرد: متریال دیزاین یک "زبان بصری" برای توسعه‌دهندگان است که یک پل ارتباطی بین مفاهیم کلاسیک طراحی خوب و خلاقیت فردی، امکانات و تکنولوژی به وجود آورده است.

متریال دیزاین و جهان واقعی

متریال دیزاین یک ابزار خوب برای تشبیه واقعیت‌های جهان فیزیکی بر روی سیستم عامل اندروید است. با استفاده از خلاقیت خود و مفاهیم کلی متریال دیزاین می‌توانید حتی قوانین فیزیک را به زیبایی و سادگی بر روی برنامه‌ها پیاده‌سازی کنید. هر چند که متریال یک مفهموم است اما به راحتی قابلیت انعطاف و تاثیر‌پذیری از خلاقیت شما را در خود دارد.

ظرافت متریال دیزاین

سطوح، زوایا، رنگ‌ها و هر چیزی که در یک طراحی دخیل است می‌تواند به شدت طراحی شما را واقعی جلوه دهد و البته برعکس می‌تواند باعث مصنوعی نشان دادن طرح شما باشد. استفاده مناسب از نور، سرعت، حرکت و سایر المان‌های فیزیکی یک اصل مهم در طراحی برنامه است.

استفاده درست و واقعی از مقیاس‌های یک جسم و البته طراحی ظریف و توجه به جزئیات آن هزاران برابر تاثیرگذارتر از محتواست. هر چه طراحی واقعی‌تری داشته باشید بیشتر چشم‌ها را به خود جلب می‌کنید.

استفاده مناسب از حرکت اجسام

برنامه‌هایی که در آن‌ها حرکت وجود دارد می‌تواند همه توجه مخاطب را به خود جلب کند و یا بالعکس مخاطب را فراری دهد. مهم است که طراحی حرکت اجسام با دقت بیشتری انجام شود تا حس واقعی بودن را به خوبی منتقل کند.

همه اتفاقات برنامه در یک صفحه محدود نمایش داده می‌شود اما چیزی که کاربر را با خود همراه می‌کند واقعی به نظر رسیدن دنیای پیش چشم اوست.

قبل از ساختن یک المان در برنامه باید بتوانید آن را در دنیای واقعی پیدا کنید، تجسم کنید و به جزئیات آن به خوبی توجه کنید. مفهوم متریال دیزاین، همان زبان بصری برای واقعی‌تر کردن دنیای مجازی برنامه شماست.

در مقاله های بعدی اجزای مختلف متریال دیزاین را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

منبع: https://material.google.com

  • الهام صادقی
  • يكشنبه ۷ شهریور ۹۵
  • ۱۳:۴۱
تجهیزات پزشکی
خیلی عالی بود مرسی
sara
بسیار عالی بود، ممنون بابت به اشتراک گذاری
سئو
بسیار عالی بود، ممنون بابت به اشتراک گذاری
احسان
بسیار عالی بود، ممنون بابت به اشتراک گذاری
حامد
عالی بود
سئو وب سایت
با سلام و سپاس از شما
آیا شما کار سئو وب سایت هم انجام میدهید؟
اگر سئو وب سایت انجام می دهید هزینه رو هم اعلام بفرمایید
با تشکر فراوان
sadeghi
با سپاس از شما
http://www.npco.net
http://www.idea-soft.ir
https://www.limotorsh.com
http://www.sitecode.ir
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی