اگر جزء توسعهدهندگان بازی هستید و به شرکت در چالشها علاقه دارید، مایکت به عنوان حامی مسابقهٔ "داشبرد تحلیلی بازیهای ویدیویی" شما را به شرکت در این چالش ۵۰ میلیون تومانی دعوت میکند:
دیگر برای نوآوری و حل مسئله نیازی به شرکت در مناقصهها و کاغذبازی اداری نیست. از هر مکان جغرافیایی و با داشتن حداقل امکانات میتوان مرزهای نوآوری را جابهجا کرد. پرابلم(problem.ir) بستری ایجاد کرده است که به کمک آن و با استفاده از تواناییهای خود، میتوانید هم مسئله یک کارفرما را حل کنید و هم کسبوکار آینده خود را پایهگذاری کنید. در پرابلم مسابقهها براساس نیازهای سفارشدهنده ایجاد شده و «واقعی» هستند. بهترینهای ایران در این مسابقهها با یکدیگر برای ارائه بهترین راه حلها رقابت میکنند.
مسابقهٔ داشبرد تحلیلی بازیهای ویدیویی
همه ما تجربهٔ بازیهای کامپیوتری و یا موبایلی را داشتهایم و حتی زمان زیادی را صرف آنها کردهایم. این بازارِ بسیار جذاب، کمکم در حال رقابتی شدن است؛ به ویژه اینکه بازیهای فریتوپلی یا همان رایگان به شدت زیاد شدهاند و به خصوص در حوزهٔ بازیهای موبایلی رشد قابل توجهی را داشتهاند. بنابراین دیگر نمیتوان از فروش مستقیم بازی به کاربران انتظار درآمد داشت. مهمترین ویژگی چنین بازیهایی این است که بتوانند کاربر را برای مدت زمان قابل توجهی با بازی درگیر کرده و سلایق او را پیشبینی کنند، چرا که بازی نیازمند بروزرسانیِ همیشگیست و برای اینکه بتواند مشتریها را راضی نگه دارد باید بتواند خود را با سلایق آنها تطبیق دهد. در مسیر حل این مساله ابزارهای متعددی چون تبلیغات، کنترل کیفیت، کانالهای توزیع و … وجود دارند. یکی از ابزارهای موجود برای بهینهسازی محصولات و کسب درآمد بیشتر، دانش تحلیل گیم و به کار بستن آن است. این دانش در سالیان اخیر توجهات زیادی را به خود جلب کردهاست. ورود به چنین تحلیلهایی از نیاز به داشتن دانش بیشتر، از مخاطبان بازیها و بهینهسازی بازی برای تطابق با رفتارهای آنها برمیخیزد. چنین پلتفرمهایی در کنار موارد دیگری چون تجربه کاربری، تحقیقات بازار و …، در کنار هم هوش تجاری «Business Intelligence» را برای بازیساز به ارمغان میآورند.
طراحی یک داشبرد انعطافپذیر برای بازیهای اندرویدی
در این مسیر، طراحی و پیادهسازی یک سرویس که در بازی ترکیب شده و اطلاعات تحلیلی مربوط به بازی را هرچه کاملتر و با قابلیت انعطاف بیشتری به ما بدهد، میتواند در صورت پوشش دادن مناسب به نیازهای بازیسازان این خلأ را پوشش دهد و این مسابقه نیز به دنبال همین موضوع است. مورد درخواستی در این مسابقه، طراحی و پیادهسازی یک داشبرد اطلاعاتی از بازی است که اطلاعات تحلیلی مربوط به بازی را هرچه کاملتر و با قابلیت انعطاف بیشتری به ما بدهد. لازم به ذکر است تنها یک SDK برای موتور بازی یونیتی (unity) در این مرحله کافی است.
جایزهٔ این مسابقه، ۵۰ میلیون تومان پول نقد به همراه سایر حمایتهای غیر مادی می باشد. برندهٔ مسابقه کسی است که بیشترین امتیاز را براساس ملاکهای داوری که در سایت عنوان شده، در بین سایرین کسب نماید.
جزییات بیشتر مسابقه و ثبتنام در سایت رسمی مسابقات پرابلم، جهت ورود اینجا کلیک نمایید.
زمان بندی
مهلت ثبت نام : ۲۲ اردیبهشت ماه
مهلت ارسال راه حل : ۱۵ مرداد ماه
- الهام صادقی
- شنبه ۱۶ ارديبهشت ۹۶
- ۱۲:۴۳